Geen geluid via netflix app over sony STR-DN1080 receiver

Hallo allen,

Sinds kort volgende set-up in bezit: Sony 65XG85 in combinatie met genoemde receiver. Tv is aangesloten op ARC receiver en vice versa. Alles gaat goed, tot ik de netflix app van de TV wil openen. Plots valt dan alle geluid weg. En moet ik overschakelen naar input TV om geluid te krijgen van de netflix shows. Ik heb al andere HDMI kabels gebruikt, maar allemaal hetzelfde probleem.

Ik wil dus echt wel genieten van surround geluid bij Netflix of YouTube .

Ook: ik heb 6ohm speakers, en de receiver zegt dat hij 8ohm impedantie heeft. Is dat een probleem?

Alvast bedankt voor de eventuele hulp :smiley:

Geert, ik ben geen expert op dat gebied, maar het probleem zou kunnen zitten in de verschillende bronnen van het signaal. Want het lijkt erop dat het schakelen van TV signaal (dat komt via de decoder in - kaartje - of onder de TV) naar internet-televisie (want dat is Netflix) het probleem veroorzaakt. Wellicht is er in de instellingen van de TV iets te vinden om dat op te lossen? Sony heeft geloof ik ook wel een goede helpdesk: misschien hebben die een tip?

Even de ARC goed instellen als dat niet lukt optisch kabeltje van tv naar yamaha

ARC goed instellen? Hoe doe je dat? Het is toch maar gewoon een kabel verbinden?

ARC is een beetje hit or miss. Alhoewel jij alleen sony apparatuur gebruikt, zou het goed moeten werken.

Je moet op zowel de receiver als de tv ARC aanzetten en zorgen dat de HDMI kabel op de goede poorten is aangesloten. Bij de tv zit dat vaak bij de instellingen van audio uitvoer, bij de receiver vaak bij de HDMI instellingen