Hificorner Community update

Sinds eind oktober zijn we ons volledig gaan focussen op onze online community. We zijn volledig gestopt met het verkopen van producten. We doen dit omdat we na 45 jaar weer gaan veranderen. In 2007 waren wij een van de eerste online hifi specialisten in Europa. Vanaf nu focussen wij ons op onze community en op onafhankelijk advies.

Afgelopen twee jaar hebben we lang nagedacht over onze volgende stap. We hebben ingezien dat langer doorgaan als winkel en webshop niet toekomst bestendig is, daarnaast was de lol er ook af. Hoe we deze transitie hebben voorbereid zullen we een andere keer uitgebreid beschrijven.

Vanaf 29 oktober 2019 zijn we 100% een onafhankelijke online community.

We stoppen daarom eerst ook met onze partner zoals we dit in juli hebben aangekondigd. We hebben ingezien dat dit niet de juiste match is.

We willen écht onafhankelijk zijn en we hebben gezien dat dat niet lukt met een vaste partner.

Ons business model passen we daarom ook opnieuw aan. Ons doel blijft hetzelfde: wij willen een onafhankelijke platform zijn voor audio, hifi, home cinema en domotica liefhebbers. Eerlijk met onze community vragen beantwoord voor en na aankoop.

We doen dit omdat wij van mening zijn dat deze markt nu en komende jaren compleet veranderd. Nieuwe aanbieders van hardware en software (diensten) nemen de markt over en wij willen je blijven helpen de juiste keuze te maken.

Afgelopen 45 jaar hebben we honderdduizenden geadviseerd. Dat is wat we leuk vinden en daar gaan we ook mee door, samen met alle leden van onze community.

Onze community is publiek toegankelijk en gratis.

Voor onze VIP leden komen we binnenkort met een nieuwe service. Ons verdienmodel bestaat uit Affiliate afspraken en betalende leden. We ontvangen geen inkomsten uit verkoop van producten en mede daardoor willen we echt onafhankelijk zijn.

Een bericht dat zo te zien weinig emotie losmaakt op het forum - maar toch wel een significant signaal denk ik. Fysieke winkels kunnen kennelijk niet meer, en een online community opzetten is knap lastig zonder focus (zoals je ziet bij productspecifieke platforms) of lokkertje (zoals de bedoeling was met de partnerdeal).

Mijn vraag is misschien confronterend, maar ik ga hem toch stellen: waarom zou ik lid blijven van deze community? Het aantal onderwerpen is beperkt, de actieve inbreng van de HiFi corner kennis en kunde zie ik niet zo duidelijk en het netwerk van gebruikers lijkt beperkt. Dat KAN allemaal beter worden, en in de praktijk zal ik het ook nog wel een tijdje blijven volgen. Maar ik ben wel benieuwd of er iets bedacht gaat worden waardoor het platform gaat groeien… Misschien eens met wat leden gaan praten/mailen of een topic starten om ideeën uit te wisselen?

Bedankt voor je feedback, we zijn nog in de startup fase en bezig met het toevoegen van nieuwe partners. We zien elke dag het aantal gebruikers groeien. Wij gaan er vanuit dat we zeker even tijd nodig hebben om deze grote verandering door te voeren.