Multi-zone receiver

Dag,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een receiver die voldoet aan mijn eisen. Maar eigenlijk lukt het me niet. Heel frustrerend!
Ik heb nu in de woonkamer een 7.1 opstelling. In de eetkamer een stereo opstelling en onder de overkapping ook een stereo opstelling. Het gaat hier om een bedraad speaker-aansluiting. De speakers wil ik liever niet vervangen voor draadloze speakers. Ik wil graag afzonderlijk elke zone kunnen bedienen.

Nu wil ik graag een receiver hebben die 3 powered zones kan bedienen. Maar hier begint het frustrerende al. Ik wil het liefst graag een 7.1 opstelling behouden. Dus dan kom je bij een minimale 11.1 receiver. Die bestaan gelukkig. Maar nu zoek ik een receiver die ook digitale bronnen naar al mijn zones kan sturen. En hier begint het lastig te worden. Na heel veel handleidingen lezen wordt dat bijna niet ondersteund!

Hebben jullie een suggestie voor mijn opstelling? Met tegenzin zou ik ook een 5.1 opstelling in de woonkamer kunnen realiseren. Om mijn zoektocht te vereenvoudigen.

Met vriendelijke groet,

Niels

Wat zou kunnen is een heos compatible receiver nemen en een externe amp of link van heos gebruiken voor de extra zone.

Bijvoorbeeld sr7000 series.

Of een BlueSound compatable receiver nemen en PowerNode 2i toevoegen voor meerdere zones

1 like

Wanneer je kiest voor een AV receiver van Yamaha, zoals bijvoorbeeld een RX-A2080 dan kan je alles wat je hierboven beschrijft realiseren.

Bericht aangepast. Dit forum is onafhankelijk en reclame maken is niet toegestaan.