Svsound met Yamaha receiver

Hoi leden,

ik heb een vraagje, recent heb ik een Svsound sb-1000 gekocht, in de sale was het namelijk erg verleidelijk.
Nu heb ik een Yamaha RN402D receiver welke geen toegewijde sub uitgang heeft, de medewerker rade mij aan deze dan met de 2 tulp kabels aan te sluiten op de line out 3.
Ik heb mijn Focal speakers aangelosten op de speaker output van kanaal A.
Als ik nu mijn geluid zachter zet van b.v. mij spotify blijft de sub toch op hetzelfde niveau doorpompen.

Ook ben ik benieuwd wat de beste stand is voor de cross over, mij is altijd verteld dat je de hoge tonen uit moet filteren. in het boekje maken ze gebruik van de LFE stand, deze laat echter hoge tonen nog door. is het dus verstandig in deze om de low pass op 50 Hz a 80 Hz te zetten?

Ik lees graag jullie advies en tips.

Greets Richard

Hey richard,

Wat betreft de crossover zou ik die inderdaad 50 tot 80 Hz zetten, gewoon luisteren wat voor jou het beste klinkt, maar wel zo laag mogelijk blijven. Indien mogelijk ook eenzelfde highpassfilter voor je luidsprekers gebruiken.

Wat betreft het volume vrees ik dat je dit niet kan aanpassen. Je gebruikt een line out en geen pre out die het volume aanpast. Je zou eens in de handleiding moeten kijken of dit aangepast kan worden.

Groetjes

Hoi Timaxel,

Thanks! De crossover zit in de sub, moet ik dan nog van de sub speaker kabels naar mijn speakers trekken?

Greets Richard

Hey,

Nee gewoon op de yamaha aansluiten, ik heb is gekeken naar de specs van de yamaha. Het is niet mogelijk om een highpassfilter in te stellen dus gewoon de crossover op de sub aanpassen naargelang het goed klinkt voor u. Het volumeprobleem zie ik wel geen oplossing voor.

Groetjes

Hey,

Misschien toch een oplossing voor het volume.
De svs heeft een high level speaker input.
Dus in plaats van de versterker en de sub te verbinden met een rca kabel, gewoon speakerkabels op de speaker b aansluiting verbinden met de high level speaker input op de sub. De yamaha op speakers a+b zettten en dit zou moeten werken.

Groetjes

1 like

Hoi Timaxel,

Dit is inderdaad het proberen waard!
Thanks voor de tip! Ik zal eens kijken of dat werkt.

Greets Richard