Waarom Hificorner transformeert?

fotowinkel1
Hallo,

We krijgen natuurlijk, veel vragen over onze transitie. Je hebt er misschien wel iets in de pers over gelezen, of misschien ons eigen persbericht.

Dat we het na ruim 40 jaar (eigenlijk zelfs ruim 43 jaar) helemaal anders gaan doen heeft diverse redenen. De allerbelangrijkste reden: we zoeken een nieuwe uitdaging.

Afgelopen 43 jaar is er zoveel veranderd, de producten zijn veranderd, eenvoudiger geworden, en er wordt anders geluisterd naar muziek.

In 2001 zijn wij online gegaan en vanaf 2007 hadden we een eigen team dat alleen bezig was met Hificorner.nl de webwinkel. Daarnaast hebben we meerdere winkels gehad Groningen, Assen, Amersfoort.

Door alle veranderingen in de markt, zoals veel meer fabrikanten die zich in het speelveld voegen, zoals Google, Apple, Amazon en een andere manier van muziek luisteren zoals Spotify hebben wij onszelf afgevraagd. Wat is onze positie?

Producten veranderen zo snel dat het vanuit een retail perspectief niet mogelijk is om snel mee te schakelen. Hoe dat komt? Je moet als relatief kleine speler op een wereldwijde markt afspraken maken met alle individuele merken, een speaker van Google verkopen dat lukt je alleen als je daarvoor afspraken met Google maakt. Daarnaast zien we dat je deze speaker al op veel plekken kan kopen.

Daarom hebben we de grootste stap in onze carrière genomen. We gaan doen waar we echt goed in zijn en nog belangrijker wat we echt leuk vinden:

De beste aanbiedingen maken en onafhankelijk advies geven.

Wat ik bedoel met onafhankelijk advies geven, dat betekent dat je op ons forum vragen kunt stellen over alle merken en dat wij en iedereen in de community zijn mening en ervaringen mag delen over deze producten. Dit zijn natuurlijk ook producten die Hificorner nooit heeft verkocht. Dit mag alles zijn rondom audio, hifi en consumenten elektronica, omdat hifi steeds verder gaat dan alleen een Hifi systeem, ook domotica, beveiliging etc. Dat zijn onderwerpen waar we jullie graag mee ondersteunen.

Er is nog een reden om dit te doen, voor ons de belangrijkste. We vinden dit namelijk leuker, veel leuker om te doen. Want we kunnen nu vrij doen wat we al jaren willen doen. Wat ik hiermee bedoel? Zoals hierboven al aangegeven, we moeten met alle leveranciers afspraken maken over hoe en wat we verkopen. Daarbij mogen wij zelf weinig tot geen creativiteit toevoegen. Eigenlijk mogen we alleen maar het doosje verkopen en exact de instructies van de leverancier opvolgen.

Wij zijn sterk van mening dat dit niet het beste is voor de consument, de eindgebruikers.

We zijn van mening dat we je nu veel beter kunnen helpen en geen zorgen over het assortiment, daarom werken we met partners.

Waarom werk je met partners?

Naast de online community willen we unieke aanbiedingen aanbieden aan iedereen die lid is van onze community en extra speciale aanbiedingen aanbieden aan onze VIP leden.

Omdat Hificorner zelf na de uitverkoop geen nieuwe bestellingen meer aanneemt hebben we hier onze partners voor nodig.

We zijn begonnen met de eerste partner 50five. Dit hebben we gedaan omdat wij vinden dat dit een uitbreiding is op Hifi en audio producten. 50five is heel erg sterk in slimme producten verkopen voor in en rondom je huis.

Komende maanden voegen we meer grote en kleine partners toe, zodat we straks een enorm assortiment kunnen aanbieden. We zijn bezig met enkele internationale Hifi spelers, deze verwachten we binnenkort te kunnen toevoegen.

Nu kan ik mij voorstellen dat er nog veel meer vragen zijn, deze zullen we hier beantwoorden. Stel daarom je vraag en wij doen ons best om een zo goed mogelijk antwoord te geven.

Gr.

Corné van Willigen

Ondertussen zullen we dit bericht bijhouden en updaten.

Update 5 november. We stoppen met onze partner omdat we inzien dat de match niet juist is en we hierdoor onze onafhankelijkheid niet kunnen waarborgen. Voor meer informatie zie Hificorner Community update

Erg jammer in mijn optiek. Jullie waren nog Ă©Ă©n van de weinige winkels in het noorden waar je fysiek kon luisteren als je op zoek was naar nieuwe Hifi, denk aan luidsprekers en versterkers.

De grote media zaken verkopen vaak niet de merken waar je op zoek naar bent. Tevens is luisteren uit den boze wegens veel lawaai en een gebrek aan luisterruimtes.

Online blind je Hifi kopen geeft vaak onverwachte verrassingen.

3 likes

Helemaal eens met Frits. Ik begrijp de keuze op zich wel - er moet ook brood op de plank komen - maar het blijft eigenlijk een onmogelijke zaak. HiFi koop je niet online, en zeker geen speakers. Ik heb op een van de laatste dagen dat de winkel er nog was de trip gegeven om eens in de zoveel tijd ergens een luisterdag/avond te organiseren met daarin een aantal interessante speakers en/of sets. Daar zou je tegen een kleine vergoeding een “live” beeld kunnen krijgen van interessante ontwikkelingen. Doe het ergens in een zaaltje of (bij kleine groepen) eventueel bij mensen thuis om de kosten te drukken. Of werk samen met de “grote jongens” als CoolBleu en MediaMarkt: die zoeken ook naar oplossingen om het HiFi minnende publiek te bereiken. Ben benieuwd of daar wat mee gedaan wordt…
Het online platform lijkt in elk geval geen succes: nauwelijks leden, weinig threads en eigenlijk vooral advertenties en aanbiedingen van de nieuwe partner. Die krijg ik wel op een andere manier…

Helemaal mee eens, ik ga alleen iets aanschaffen wat ik fysiek vooraf kan beluisteren en dan achteraf pas een een beslissing nemen. Ik heb regelmatig iets beluisterd in Groningen en achteraf besteld via de webshop.
Er waren 2 mainstream zaken waar ik graag kwam om te kijken en eventueel te shoppen en dat waren Hificorner in Groningen met luisterruimte en Telepiont in Leer met 2 luisterruimtes en nu beiden helaas opgedoekt…
De Mediamarkt en BCC en veel vergelijkbare aanbieders zijn geen alternatief omdat beiden geen goede luisterruimtes bieden, en iets online bestellen om later terug te sturen omdat het niet bevalt is iets wat naar mijn mening voor veel maatschappelijke problemen gaat zorgen wat we nu al zien .