Wat is je favoriete speaker merk?

Wat is je favoriete speaker merk?

Als je merk er niet tussen staat, laat het weten in de reacties. Heb je je stem uitgebracht, laat ook even weten waarom :question: :smiley:

• Bowers & Wilkins
  • DALI
  • Dynaudio
  • Focal-JMLab
  • KEF
  • Klipsch
  • Linn
  • McIntosh Laboratory
  • Mission
  • Monitor Audio
  • Naim
  • PSB Speakers
  • Quad Electroacoustics
  • Q Acoustics
  • Rega Research
  • Sonus Faber
  • SVSound
  • Tannoy
  • Teufel
  • Wharfedale

0 stemmers

1 like

Focal! Heb een paartje Aria’s 926 in de woonkamer, fantastische speaker!

Focal Aria 926 is inderdaad heel fijn als basis, maar SVSound SB-2000 is zo overdonderend diep en zo heerlijk snel, dat maakt het compleet!

Heb nu een 5.0 Celestion Surround systeem, met F30 Fronts en F10 Surrounds.
Ben van plan om helemaal over te stappen naar SVSound.
Ik weet dat het niet de juiste volgorde is maar ben begonnen met de center speaker.
Heb nu de SVS ultra center speaker, die trouwens in sensitivity lager is dan de Celestion speaker(88db) waardoor het nog niet optimaal klinkt.
Daarom komen er binnenkort de ultra towers en ultra bookshelf speakers bij, uiteindelijk ook 4 Prime elevation speakers.
Wel kan ik horen dat de SVSound Ultra speaker heel helder en natuurlijk klinkt, o.a zijn de dialogen veel beter te verstaan, onlangs dat ik nog niet de juiste setup heb.

Avantgarde Acoustic Duo Grosso. Gedetailleerd en met een paar kleine wattjes super aan te sturen

Heb een stel van polk audio , schitterende klank !!!

Paradigm ! Horen we helaas veel te weinig van.
Het zijn altijd weer dezelfde namen die voorbij komen, terwijl er nog zoveel beters te koop is…

1 like

Jammer dat er geen Infinity bij staat

1 like

Ik weet nog niet wat hoe mijn woning er op (hopelijk) korte termijn er uit zal zien, dus ik wacht uw advies en mijn budget af

B & W en Wharfedale zijn 2 van mijn favoriete merken; beide gaan (nog steeds?) niet mee in de ‘melkpakken-rage’ die Bose ooit ontketende. Maar mijn oren luisteren toch naar de amerikaanse (auto)wijsheid ‘nothing beats cubic inches’!
Zelf heb ik in mijn huiskamer overigens een 6.2 systeem van Acoustic Research, de Chronos-serie, in 2003 nieuw gekocht en nog steeds iedere dag intens gelukkig mee… maar inmiddels schijnt AR opgeslokt te zijn door Audiovox, en als ik zie tot wat het merk verworden is (2 steekwoorden zijn dan wireless & bluetooth…) springen de tranen in mijn ogen.

1 like

Een van mijn favoriete speakers is Fostex, goede prijs/kwaliteit voor zelfbouw. Ik bouw mijn luidsprekers namelijk zelf.

Heb er een SVS PB1000 naast staan en dat gaat ook prima! In een groter huis eens kijken voor een PB3000

B&W gecombineerd met een Yamaha versterker is mijn persoonlijke voorkeurs combinatie.

Vivid Audio (especialy the Giya Series) beats any of the speakers on your list

Heb uiteindelijk toch voor de SVS Pinnacle gekozen past beter in m’n huiskamer.
Veel goede dingen gezien en gehoord over deze speakers.
Ze worden als het goed is morgen samen met de 4 SVS Prime elevation speakers bezorgd.
Ben wel van plan om in de toekomst een eindversterker toe te voegen om mijn Denon receiver te ontlasten.

Elac FS 208.2 heb ik al vele jaren tot volle tevredenheid.

Ik heb momenteel een denon avr-x4000 staan met daarop aangesloten het volgende:

• 2x KEF Q500 voor front left/right
  • 1x KEF Q200c voor center
  • 2x KEF Q150 voor back left/right

Ben van plan dit ooit uit te breiden met een SVSound PB-1000 subwoofer.

En zit er al lange tijd aan te denken om mijn receiver te vervangen voor een nieuwere Denon (in de trend van x3xxx series).
Daarnaast ook ooit Dolby Atmos, maar wellicht komt dat er nooit van (huiskamer is ook niet heel groot)

Mijn favoriet mist: Acoustic Energy. Al 20 jaar super gelukkig met de AE1 (nu nog te krijgen als “classic”). Sinds we groter wonen is het ontbrekende laag opgevuld met een REL Quake II subwoofer en die combinatie wordt aangestuurd met een NAD 2200. Geschikt voor echt ALLE soorten muziek, van Abba tot Zappa, inclusief Miles Davis en Bach :-).

Hallo hifi liefhebbers. Ik ben zelf groot fan van de studiomonitors can Dynaudio. Ik luister al jaren naar een paar BM15a’s in mn luisterruimte. In de woonkamer heb ik electrostaten van Martin Logan. Die zijn wat mij betreft ook te gek…

Ik heb een setje Q Acoustics 3020 speakers. Klinken zeer aangenaam voor hun prijs en zijn uiterlijk ook nog eens bijzonder mooi afgewerkt.